Browse: Home / 2012 / Φεβρουάριος / Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού εμπορευματικών οδικών μεταφορών

Menu

Skip to content
  • ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ
  • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ – ΧΡΗΣΙΜΑ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ +Eπιχειρηματικότητα online περιοδικόLogo

epidotisimag.gr: Η μοναδική πηγή ενημέρωσης για όλες τις κατηγορίες επιδοτήσεων και την επιχειρηματικότητα

  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter

Menu

Skip to content
  • ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ
  • ΕΡΕΥΝΑ & ΣΠΟΥΔΕΣ
  • ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΕΝΕΡΓΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ
    • ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    • ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
    • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
    • VENTURE CAPITAL
    • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
    • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ
    • ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
    • NEWSLETTER

Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού εμπορευματικών οδικών μεταφορών

Από editor2 στις 27/02/2012 στην κατηγορία ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ | 665 Views

Εως τις 20/03/2012 μπορούν υφιστάμενες αλλά και νέες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με δραστηριότητα στον τομέα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και υπηρεσιών μετακόμισης να υποβάλλουν προτάσεις για επιδότηση στο πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών. Μετακινούμε την Ελλάδα με ασφάλεια και σεβασμό στο περιβάλλον». Προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα έδωσε στη δημοσιότητα συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις:

Α) Ερωτήσεις για τη δυνατότητα υποβολής και τη μορφή της επιχείρησης κατά την υποβολή της πρότασης:

1. Νεοσύστατη επιχείρηση, που έχει κάνει έναρξη στις 17/3/2011 και δεν έχει κλείσει χρήση, μπορεί να υποβάλει στο Πρόγραμμα κάνοντας επέκταση ΚΑΔ στον επιλέξιμο κωδικό?

Τα νέα των επιδοτήσεων στο inbox σας κάθε εβδομάδα ΔΩΡΕΑΝ:

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to GetResponse ( more information )

Μπορεί η επιχείρηση να υποβάλλει στο πρόγραμμα αλλά θα χαρακτηριστεί ως υπό σύσταση και θα εξεταστεί σαν τέτοια κατά την αξιολόγηση. Σημειώνεται ότι επιλέξιμες θεωρούνται οι επιχειρήσεις με νομική μορφή Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.

2. Εμπορική επιχείρηση η οποία λειτουργεί από το 2000 με την μορφή της Ο.Ε και θέλει να κάνει επέκταση ΚΑΔ στον 49.4, μπορεί να υποβάλει στο Πρόγραμμα?

Η επιχείρηση δεν μπορεί να υποβάλει στο Πρόγραμμα ως Ο.Ε.. Αν κάνει επέκταση τώρα στον ΚΑΔ 49.4 θα θεωρείται υπό σύσταση οπότε πρέπει να έχει νομική μορφή ΕΠΕ ή Α.Ε.

3. Μια υφιστάμενη επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται στον κωδικό 49.4 και έχει και δευτερεύων ΚΑΔ 52.10 μπορεί να υποβάλει στο Πρόγραμμα? Τι εννοείται με τη φράση «επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των αμιγώς χερσαίων εμπορευματικών οδικών μεταφορών»

Μπορεί να υποβάλει η επιχείρηση στο πρόγραμμα. Με την λέξη αμιγώς, εννοούμε ότι αφορά μόνον τις Χερσαίες Εμπορευματικές Οδικές Μεταφορές (όχι π.χ. τις θαλασσιές ή τις επιβατικές ή τις σιδηροδρομικές μεταφορές).

4. Επιχείρηση με Νομική Μορφή «Κοινωνία» μπορεί να υποβάλει πρόταση στο Πρόγραμμα?

Μπορεί να υποβάλλει πρόταση στο πρόγραμμα. Σύμφωνα με τον οδηγό του προγράμματος αλλά και τον Ν. 3887/2010 είναι επιλέξιμες για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα επιχειρήσεις με νομική μορφή κοινωνία εφόσον ταξινομούνται στον επιλέξιμο κλάδο (ΚΑΔ) του προγράμματος «49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και υπηρεσίες μετακόμισης» (Παράρτημα VII) και έχουν αρχίσει τη δραστηριότητά τους το αργότερο μέχρι την 30/9/2010 και λειτουργούν αδιαλείπτως από τότε.

5. Σύμφωνα με τον προ-δημοσιευμένο οδηγό της Δράσης «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΧΕΡΣΑΙΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ» από τις μεταφορικές εταιρείες που ιδρύθηκαν μετά τις 30/10/2010 επιλέξιμες θεωρούνται μόνο όσες έχουν νομική μορφή ΑΕ & ΕΠΕ. Θέλω να πιστεύω πως όσες έχουν συσταθεί πριν την παραπάνω ημερομηνία και εξακολουθούν να λειτουργούν με μορφή ατομικής επιχείρησης ή ατομικής εταιρείας (Ο.Ε. / Ε.Ε.) δύνανται να καταθέσουν πρόταση στο πλαίσιο της εν λόγω Δράσης? Ή μήπως υπάρχει υποχρέωση να γίνει μετατροπή τους σε Α.Ε. ή Ε.Π.Ε πριν την κατάθεση πρότασης, ή απορρόφησή τους από άλλες επιλέξιμες μεταφορικές επιχειρήσεις μορφής Α.Ε. ή Ε.Π.Ε?

Διευκρινίζεται ότι η σωστή ημερομηνία είναι η 30/09/2010 και όχι η 30/10/2010. Όσες επιχειρήσεις έχουν συσταθεί πριν την παραπάνω ημερομηνία και εξακολουθούν να λειτουργούν με μορφή ατομικής επιχείρησης ή ατομικής εταιρείας (Ο.Ε. / Ε.Ε.)δύνανται να καταθέσουν πρόταση στο πλαίσιο της εν λόγω Δράσης.

6. Ομόρρυθμος Εταιρία (ΟΕ) με ημερομηνία ίδρυσης 17/10/05 και με επιλέξιμο ΚΑΔ έχει (μεταξύ των αντικειμένων δραστηριοποίησης της), συνάψει σύμβαση πρακτορείας με Ανώνυμη Εταιρία (ΑΕ) ταχυμεταφορών. Μάλιστα στο κατάστημα πουαντιπροσωπεύεται η A.E ταχυμεταφορών υπάρχει υπομίσθωση. Δηλαδή η Α.Ε έχει νοικιάσει τον χώρο από τον ιδιοκτήτη και στην συνέχεια τον νοικιάζει στην Ο.Ε. Η ομόρρυθμος εταιρία ασκεί μεταφορική δραστηριότητα και σε άλλους χώρους για τους οποίους δεν υπάρχει καμία σύμβαση πρακτορείας. Έχει δικαίωμα η Ο.Ε να υποβάλλει πρόταση στο πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών» για να προβεί σε δαπάνες που σχετίζονται με εκείνους τους χώρους που ασκείται ξεχωριστή (από την Α.Ε) μεταφορική δραστηριότητα;

Έχει δικαίωμα η Ο.Ε να υποβάλλει πρόταση στο πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών» αλλά όπως αναφέρεται και στον οδηγό του προγράμματος σελ. 20 κεφ. 8. ΔΗΜΟΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ «Τμήματα του ίδιου επενδυτικού σχεδίου δύνανται να υλοποιηθούν σε μία ή περισσότερες τοποθεσίες, ενδοπεριφερειακά ή και διαπεριφερειακά εφόσον οι τοποθεσίες αυτές ανήκουν σε περιφέρειες του αμιγούς στόχου 1 (Ήπειρος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Αν. Μακεδονία & Θράκη και Δυτική Ελλάδα). Στις περιφέρειες Αττικής, Κ. Μακεδονίας, Δ. Μακεδονίας, Σ. Ελλάδας Ν. Αιγαίου, τμήματα του ίδιου επενδυτικού σχεδίου δύνανται να υλοποιηθούν σε μία ή περισσότερες τοποθεσίες, αποκλειστικά και μόνο σε ενδοπεριφερειακό επίπεδο». Τέλος ο χώρος στον οποίο δραστηριοποιείται η μεταφορική επιχείρηση να είναι διακριτός και οι δαπάνες να πραγματοποιηθούν αποκλειστικά στον χώρο αυτό.

7. Ατομική επιχείρηση με έναρξη εργασιών την 03/10/2005 στον ΚΑΔ 49.4, θα προβεί σε τροποποίηση ώστε να γίνει ΑΕ ή Μονοπρόσωπη ΕΠΕ στα πλαίσια του Ν.3887, χωρίς τη συμμετοχή άλλων μετόχων ή εταίρων. Σε ποια κατηγορία επιλέξιμων επιχειρήσεων θα υποβάλλει ?

Αν η επιχείρηση απλώς προβεί σε τροποποίηση ώστε να γίνει Α.Ε. ή ΕΠΕ, θα υποβάλλει σαν υφιστάμενη.

8. Ατομική επιχείρηση με έναρξη εργασιών την 03/10/2005 στον ΚΑΔ 49.4, θα προβείσε τροποποίηση ώστε να γίνει ΑΕ ή ΕΠΕ στα πλαίσια του Ν.3887, με την συμμετοχή νέων μετόχων ή εταίρων, οι οποίοι είτε θα έχουνε, είτε όχι, τον ΚΑΔ 49.4. Σε ποια κατηγορία επιλέξιμων επιχειρήσεων θα υποβάλλει ? Επηρεάζει το ποσοστό συμμετοχής των νέων επιχειρήσεων στην νέα εταιρεία? Επηρεάζει αν οι λοιπές επιχειρήσεις έχουνε ή όχι ήδη τον ΚΑΔ 49.4 και πότε τον έλαβαν? Για τον υπολογισμό του μεγέθους της επιχείρησης θα ληφθούν υπόψη οι τυχόν συνδεδεμένες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις των εταίρων της υπό σύσταση ή νεοσύστατης επιχείρησης?

Αν η επιχείρηση απλώς προβεί σε τροποποίηση ώστε να γίνει Α.Ε. ή ΕΠΕ, θα υποβάλλει σαν υφιστάμενη. Αν σύνολο επιχειρήσεων κλείσουνε και δημιουργήσουνε μία καινούργια τότε θα έχουμε μία υπό σύσταση επιχείρηση. Εξάλλου, το καταστατικό μίας επιχείρησης αναφέρει όταν αυτή απλώς τροποποιείται και αλλάζει μορφή, ή όταν ιδρύεται από την αρχή. Το ποσοστό συμμετοχής των νέων επιχειρήσεων αυτονόητα καθορίζει την νέα εταιρία. Για τον υπολογισμό του μεγέθους της επιχείρησης θα ληφθούν υπόψη οι τυχόν συνδεδεμένες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις των εταίρων της.

9. Μπορεί να γίνει συστέγαση με υπάρχουσα επιχείρηση;

Μπορεί να γίνει συστέγαση με υπάρχουσα επιχείρηση. Θα πρέπει όμως να λειτουργεί νόμιμα, οι χώροι που λειτουργούν οι επιχειρήσεις να είναι διακριτοί οι δαπάνες να  αφορούν τον διακριτό χώρο της επιλέξιμης επιχείρησης και τον ΚΑΔ 49.4.

10. Όσον αφορά τη μετατροπή μιας υφιστάμενης ατομικής σε ΑΕ, ποια διαδικασία ακολουθείται; Υποβάλει ως υφιστάμενη ή ως υπό σύσταση ΑΕ; Για την μετατροπή ατομικής επιχείρησης σε Α.Ε. θα πρέπει να ακολουθηθεί το εταιρικό δίκαιο, όπως αυτό ισχύει κάθε φορά.

Η επιχείρηση υποβάλλει σαν υφιστάμενη σύμφωνα και με τις παραπάνω απαντήσεις.

11. Μία υφιστάμενη μεταφορική εταιρία στην οποία οι άδειες των φορτηγών δεν ανήκουν στην εταιρία αλλά σε φυσικά πρόσωπα, είναι επιλέξιμη?

Δεν διευκρινίζεται στο ερώτημα ποια νομική μορφή έχει η επιχείρηση. Εάν πρόκειται για ΙΜΕ ΕΠΕ ή για νομική μορφή κοινωνίας συνιδιοκτητών τότε είναι επιλέξιμη για το πρόγραμμα..

12. Μία υφιστάμενη ατομική επιχείρηση η οποία σκοπεύει να αλλάξει νομική μορφή σύμφωνα με τον νόμο 3887/2010 θεωρείται νέα ή υφιστάμενη. Δηλαδή εξαρτάται το ύψος του Π/Υ του επενδυτικού σχεδίου από το μέσο όρο των κύκλων εργασιών της τελευταίας τριετίας της υφιστάμενης ατομικής εταιρίας?. Τι ισχύει στις περιπτώσεις 2 ή περισσοτέρων εταιριών, ανεξάρτητα της υφιστάμενης νομική μορφής τους που θέλουν να ιδρύσουν νέα εταιρία σύμφωνα με τον νόμο 3887/2010. Τι ισχύει για τον κανόνα de minimis στις περιπτώσεις αυτές (όριο 100.000€)?

Μια υφιστάμενη επιχείρηση οποιασδήποτε νομικής μορφής που θέλει απλά μετατραπεί σε Α.Ε. ή Ε.Π.Ε. σύμφωνα με τον νόμο 3887/2010 θεωρείται υφιστάμενη σύμφωνα και με τις παραπάνω απαντήσεις. Ο Π/Υ του επενδυτικού σχεδίου δεν εξαρτάται από τον Μ.Ο. του κύκλου εργασιών της τελευταίας τριετίας. Αν 2 ή περισσότερες εταιρίες θέλουν να ιδρύσουν νέα εταιρία, αυτή θα πρέπει έχει την μορφή Α.Ε.ή Ε.Π.Ε. σύμφωνα με το γνωστό νόμο. Σε αυτή την περίπτωση θα έχουμε μία υπό σύσταση εταιρία. Όσον αφορά το de minimis, αν π.χ. έχουμε 2 εταιρίες και η μία από αυτές, από άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες έχει επιδοτηθεί με 30.000 μέσω του κανονισμού του de minimis και η άλλη 20.000, η νέα εταιρία έχει δικαίωμα να επιδοτηθεί μέσω αυτού του κανονισμού έως 50.000€.

13. Υφιστάμενη ατομική επιχείρηση με επιλέξιμο Κ.Α.Δ. (49.4) σχεδιάζει την μετατροπή της σε ΑΕ εντός του 2012 με μετοχική σύνθεση 80% (το πρόσωπο που ασκούσε ατομική επιχείρηση) και 20% (νέοι μέτοχοι). Θα πρέπει να συμμετάσχει στο επιδοτούμενο πρόγραμμα ως υφιστάμενη ατομική ή ως υπό σύσταση Ανώνυμη Εταιρία;

Όπως απαντήθηκε και παραπάνω, αν η επιχείρηση απλώς προβεί σε τροποποίηση ώστε να γίνει Α.Ε. ή ΕΠΕ θα υποβάλλει σαν υφιστάμενη. Αν σύνολο επιχειρήσεων κλείσουνε και δημιουργήσουνε μία καινούργια τότε θα έχουμε υπό σύσταση επιχείρηση.

14. Ατομική επιχείρηση είναι επιλέξιμη;

Σύμφωνα με τον οδηγό (σελ.: 14) Υφιστάμενες Μεσαίες, Μικρές και Πολύ Μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο στους τομείς των αμιγώς χερσαίων εμπορευματικών οδικών μεταφορών (διεθνών και μη) και οι οποίες ταξινομούνται στον επιλέξιμο κλάδο (ΚΑΔ) του προγράμματος «49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων και υπηρεσίες μετακόμισης» (Παράρτημα VII) και έχουν αρχίσει τη δραστηριότητά τους το αργότερο μέχρι την 30/9/2010, λειτουργούν αδιαλείπτως από τότε και οι οποίες έχουν νομική μορφή όπως ορίζεται από το Άρθρο 2 παράγραφος 7α, και 7β του Ν. 3887/2010. Συνεπώς οι ατομικές επιχειρήσεις με έναρξη και επιλέξιμο ΚΑΔ πριν από την 30/9/2010 είναι επιλέξιμες.

15. Οι επιχειρήσεις με αντικείμενο εργασιών τις οδικές μεταφορές επιβατών είναι επιλέξιμες;

Σύμφωνα με τον οδηγό (σελ.: 14) επιλέξιμες επιχειρήσεις είναι οι επιχειρήσεις με επιλέξιμο ΚΑΔ (49.4 Οδικές μεταφορές εμπορευμάτων υπηρεσίες μετακόμισης).  Συνεπώς οι επιχειρήσεις με αντικείμενο εργασιών τις οδικές μεταφορές επιβατών δεν είναι επιλέξιμες.

16. Μία υφιστάμενη επιχείρηση η οποία δεν διαθέτει επιλέξιμο ΚΑΔ και επιθυμεί να κάνει επέκταση στον ΚΑΔ 49.4 είναι επιλέξιμη για το πρόγραμμα, και αν ναι σε ποια κατηγορία, των Υφιστάμενων ή των υπό σύσταση;

Είναι επιλέξιμη για συμμετοχή στο πρόγραμμα στην κατηγορία των υπό σύσταση επιχειρήσεων.

17. Μια υποψήφια επιχείρηση θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει ήδη τον επιλέξιμο κωδικό δραστηριότητας 49.4 ή μπορεί να κάνει έναρξη του επιλέξιμου κωδικού πριν την υποβολή της Αίτησης Υπαγωγής στο Πρόγραμμα;

Όχι μια επιχείρηση δεν πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει ήδη τον κωδικό δραστηριότητας 49.4, μπορεί να κάνει έναρξη του επιλέξιμου ΚΑΔ μετά την προκήρυξη του προγράμματος.

18. Ο επιλέξιμος κωδικός δραστηριότητας 49.4 θα πρέπει υποχρεωτικά να αφορά τον κύριο κωδικό δραστηριότητας (πεδίο 705 του εντύπου Ε3) ή τον κωδικό από τον οποίο προέρχονται τα μεγαλύτερα έσοδα (πεδίο 761 του εντύπου Ε3) της επιχείρησης; Μπορεί απλώς να είναι ένας δευτερεύον κωδικός δραστηριότητας, από τον οποίο δεν προέρχονται τα μεγαλύτερα έσοδα της επιχείρησης;

Μας ενδιαφέρει να υπάρχει ο ΚΑΔ 49.4 και να υπάρχουν έσοδα από τον κωδικό αυτό (να είναι ενεργός κωδικός) και το επιχειρηματικό σχέδιο να είναι αποκλειστικά προσανατολισμένο σ΄ αυτόν.

Β) Επιλέξιμες δαπάνες που αφορούν μεταποίηση – μετασκευή

19. Μια εταιρεία επιθυμεί να αναβαθμίσει το σύστημα καύσεως των φορτηγών της και πέρα από τη κίνησή τους με πετρέλαιο να προστεθεί και η κίνηση μέσω υγραερίου, με τις αντίστοιχες μετατροπές από πιστοποιημένο μετατροπέα. Με τη συγκεκριμένη δαπάνη θα επιτευχθεί η προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης εκπομπών ρύπων και η μείωση κατανάλωσης καυσίμων. Είναι επιλέξιμη η δαπάνη?

Είναι επιλέξιμη η δαπάνη στην κατηγορία «Μετασκευή – διασκευή φορτηγών αυτοκινήτων».

20. Για μία υπό ίδρυση εταιρεία, αν αγοράσει μεταχειρισμένα φορτηγά αυτοκίνητα κάθε τύπου, είναι επιλέξιμες οι δαπάνες μετασκευής – διασκευής τους;

Είναι επιλέξιμες οι δαπάνες στην κατηγορία «Μετασκευή – διασκευή φορτηγών αυτοκινήτων».

21. Είναι επιλέξιμες οι αεροδυναμικές μετατροπές, οι δαπάνες για τον έλεγχο ροής καυσίμων και το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμων? Και αν ναι σε ποια κατηγορία δαπάνης συμπεριλαμβάνονται?

Οι προαναφερόμενες δαπάνες είναι κατ’ αρχήν επιλέξιμες και συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία δαπάνης Μετασκευή – Διασκευή φορτηγών αυτοκινήτων. Σε γενικές γραμμές δαπάνες μετασκευής – διασκευής είναι επιλέξιμες αν υπηρετούν τους στόχους του προγράμματος (χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης εκπομπών ρύπων, και τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και στην οδική ασφάλεια)

22. Επιχείρηση κατέχει άδεια Φορτηγού Δ.Χ. με άδεια συρόμενης καρότσας μεταφοράς καυσίμων και επιθυμεί την αντικατάσταση μόνο του αμαξώματος αποθήκευσης καυσίμων της συρόμενης καρότσας με νέα ίδιου τύπου. Είναι η δαπάνη επιλέξιμη, χωρίς να προχωρήσει σε μεταβολές στο κυρίως φορτηγό?

Ναι είναι επιλέξιμη δαπάνη

23. Είναι επιλέξιμη η δαπάνη μετατροπής του οχήματος από βενζίνη/πετρέλαιο σε υγραέριο; Δεν αναφέρεται στις δαπάνες μετασκευής.

Είναι επιλέξιμη η δαπάνη στην κατηγορία «Μετασκευή – διασκευή φορτηγών αυτοκινήτων».

24. Επιτρέπεται η αντικατάσταση καμπίνας του οχήματος; Επιτρέπεται η αντικατάσταση αντλητικού συστήματος του οχήματος; Επιτρέπεται η αντικατάσταση μηχανής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας; Τι εννοεί ο όρος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας; π.χ. εάν ένα φορτηγό έχει μηχανή ΕΥΡΟ 2 μπορεί να την αντικαταστήσει με ΕΥΡΟ 3 ή πρέπει να είναι π.χ. ΕΥΡΟ 5 ή ΕΥΡΟ 6;

Η αντικατάσταση, καμπίνας του οχήματος, αντλητικού συστήματος του οχήματος όπως και η αντικατάσταση μηχανής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας είναι αποδεκτές, όταν εντάσσονται στην κατηγορία «Δαπάνες για επενδύσεις σε πάγια» και δει στην υποκατηγορία Μετασκευή – διασκευή φορτηγών αυτοκινήτων» (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ σελ. 9) και ικανοποιούν όλες τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που ορίζονται στον οδηγό, στα αναπόσπαστα παραρτήματα του, τις κοινοτικές και εθνικές οδηγίες και τις σχετικές Υπ. Αποφάσεις (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΧ). Ο όρος «αντιρρυπαντική τεχνολογία» αφορά ουσιαστικά οποιαδήποτε καινούργια μηχανή, η οποία επιβαρύνει το περιβάλλον λιγότερο από την παλαιά που αντικατέστησε.

25. Στην περίπτωση αντικατάστασης κινητήρα υφιστάμενου οχήματος ο οδηγός αναφέρει ο νέος θα πρέπει να είναι νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Υπάρχει ελάχιστη αποδεκτή κλάση πχ EURO IV ή EURO V;

Ο όρος «αντιρρυπαντική τεχνολογία» αφορά ουσιαστικά οποιαδήποτε καινούργια μηχανή, η οποία επιβαρύνει το περιβάλλον λιγότερο από την παλαιά που αντικατέστησε, όπως απαντήθηκε και παραπάνω.

Γ) Λοιπές επιλέξιμες δαπάνες

26. Είναι επιλέξιμη η αγορά εξειδικευμένου λογισμικού παρακολούθησης των φορτηγών (δίνει πληροφορίες για την διαδρομή, στάσεις, τοποθεσία φόρτωσης κλπ). Για το συγκεκριμένο λογισμικό δεν υπάρχει άδεια χρήσης. Ο χρήστης πληρώνει το hosting στον provider και το μηχάνημα που τοποθετείται στο φορτηγό.

Στα παραρτήματα του οδηγού του προγράμματος (παράρτημα ΙΙ σελ. 11, 1.5 Αγορά τεχνογνωσίας, λογισμικό, πληροφοριακά συστήματα κλπ.) αναφέρεται ότι είναι επιλέξιμη η δαπάνη «Εξοπλισμού πληροφοριακών συστημάτων GPS, για την οργάνωση, on line κλείσιμο μεταφορών, οργάνωση στόλου, κ.ά. Στα υπολογιστικά συστήματα περιλαμβάνονται τόσο το hardware και από το λογισμικό(software).» Ωστόσο, για να είναι επιλέξιμη η δαπάνη, θα πρέπει να προσκομιστεί αντίστοιχο αποδεικτικό έγγραφο της άδειας χρήσης, το οποίο θα αποδεικνύει τη νόμιμη αγορά και χρήση του λογισμικού.

27. Επιχείρηση που επιθυμεί να πραγματοποιήσει δαπάνες ΑΠΕ τι παραστατικά πρέπει να προσκομίσει? Εκτός από την ηλεκτρο-μηχανολογική μελέτη απαιτούνται και τα αντίγραφα των Λογαριασμών της ΔΕΗ και των άλλων συμβατικών καυσίμων για το 2011?

Όπως αναφέρεται στα παραρτήματα του οδηγού του προγράμματος σελ. 24, επιχείρηση που επιθυμεί να πραγματοποιήσει δαπάνες ΑΠΕ πρέπει να προσκομίσει ηλεκτρομηχανολογική μελέτη της εγκατάστασης, στην οποία εγκαθίσταται η υπό ένταξη εγκατάσταση από ΑΠΕ, ώστε να βεβαιώνεται ότι η ηλεκτρική ισχύς της υπό ένταξη εγκατάστασης από ΑΠΕ δεν υπερβαίνει το άθροισμα των ηλεκτρικών καταναλώσεων της επιχείρησης. Δεν απαιτούνται αντίγραφα των λογαριασμών της ΔΕΗ.

28. Είναι επιλέξιμη η αγορά φωτοτυπικού μηχανήματος?

Δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη διότι δεν αποτελεί μηχανογραφικό εξοπλισμό

29. Ένα σύστημα διαχείρισης στόλου το οποίο παρέχεται σαν υπηρεσία φιλοξενίας σε εξωτερικό server με μηνιαία χρέωση (π.χ. SaS) μπορεί να θεωρηθεί επιλέξιμη δαπάνη; Αν ναι θα καταχωρηθεί στην κατηγορία του λογισμικού; Διαφορετικά πρέπει υποχρεωτικά η επιχείρηση να προμηθευτεί τις άδειες χρήσης και να τις εγκαταστήσει στον server της;

Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην σελ. 11, 12 και 13 των παραρτημάτων του οδηγού του προγράμματος, που αφορά στις δαπάνες προμήθειας λογισμικού, δεν είναι επιλέξιμη η δαπάνη συνδρομής σε προγράμματα software, δεδομένου ότι αποτελεί λειτουργική δαπάνη της επιχείρησης που δεν επιχορηγείται. Επιλέξιμη είναι η αγορά software και η αγορά του εξοπλισμού πληροφορικής. Άρα το σύστημα διαχείρισης στόλου θα πρέπει να είναι software που θα αγοραστεί από την επιχείρηση και θα εγκατασταθεί στον server της επιχείρησης.

Ερωτήσεις για αγορά νέου οχήματος

30. Τι ακριβώς σημαίνει το 12.000 για το νέο φορτηγό; Και αυτό είναι το βασικότερο που με ρωτάνε, μαζί με το διαχωρισμό των δαπανών με βάση το de minimis και με βάση τον ΓΑΚ. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ και αυτό που έχω συζητήσει με όσους έχω μιλήσει είναι ότι το 12.000 επιχορηγείται μόνο σε καινούριο φορτηγό και όχι για την απόκτηση παραπάνω κοινοτικού προτύπου σε φορτηγό που υπάρχει. Επίσης, με όσους το συζήτησα, δεν καταλαβαίνουν, και εγώ μαζί, πώς φαίνεται το κόστος απόκτησης του παραπάνω κοινοτικού προτύπου. Μου είπαν ότι δεν αναφέρεται στα τιμολόγια. Επίσης, αν κατάλαβα καλά, αυτό που επιχορηγεί το πρόγραμμα είναι το 45% του max 12.000. Φαντάζομαι όμως ότι μπορεί να κοστίζει παραπάνω από 12.000; Ή λιγότερο;

Οι 12.000,00€ είναι περίπου η διαφορά τιμής ενός καινούργιου φορτηγού νέας τεχνολογίας EURO VI και ενός καινούργιου φορτηγού τεχνολογίας EURO V. Σημειώνεται, ότι τα κοινοτικά πρότυπα απαιτούν επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος EURO V, άρα επιλέξιμες θεωρούνται οι πρόσθετες επενδυτικές δαπάνες που απαιτούνται, ώστε να επιτευχθεί υψηλότερο επίπεδο προστασίας του περιβάλλοντος από το επίπεδο που ορίζουν τα κοινοτικά πρότυπα. Το ποσό των 12.000,00€ έχει οριστεί μετά από έρευνα αγοράς που πραγματοποιήθηκε στις εταιρείες που προμηθεύουν φορτηγά αυτοκίνητα. Κατά την υποβολή της πρότασης υποβαλλόμενος Π/Υ, θα είναι το κόστος αγοράς φορτηγού αυτοκινήτου EURO VI και επιλέξιμος Π/Υ οι 12.000,00€. Παραδοτέο κατά τον έλεγχο των δαπανών θα είναι το τιμολόγιο αγοράς του καινούργιου αυτοκινήτου με τεχνολογία EURO VI. Το πρόγραμμα επιδοτεί το 45% των 12.000,00€ δηλαδή 5.400,00€.

31. Στις δαπάνες ΓΑΚ για την απόκτηση καινούριου μεταφορικού οχήματος πως θα ελέγχονται οι προδιαγραφές οι οποίες θα πρέπει να υπερβαίνουν τα κοινοτικά πρότυπα για να είναι επιλέξιμη η δαπάνη. Το ποσό στον επιλέξιμο Π/Υ των 12.000€ είναι δεδομένο για αγορά κάθε καινούργιου μεταφορικού οχήματος ή μπορεί να έχει και άλλη τιμή ? Τι θα πρέπει να προσκομίσει στα δικαιολογητικά ο επενδυτής σε περίπτωση αγοράς νέου οχήματος, έτσι ώστε να εξάγονται από αυτά οι απαιτήσεις επιλεξιμότητας της δαπάνης ?

Οι προδιαγραφές Euro VI θα φαίνονται στην έγγραφο «έγκριση τύπου», στο οποίο φαίνεται η κατηγορία τύπου στην οποία υπάγεται το όχημα. Το επιλέξιμο ποσό των 12.000,00€ είναι δεδομένο για την αγορά καινούργιου μεταφορικού οχήματος με προδιαγραφές EURO VI. Ο επενδυτής θα πρέπει να προσκομίσει το τιμολόγιο αγοράς του οχήματος και την άδεια κυκλοφορίας Φ.Δ.Χ, και την έγκριση τύπου που αναφέρεται παραπάνω.

Δ) Λοιπές ερωτήσεις

32. Στην παράγραφο 12.3 “Καταβολή Δημόσιας Χρηματοδότησης” του Οδηγού αναφέρεται η δυνατότητα Ενδιάμεσων καταβολών κατά την υλοποίηση της επένδυσης. Μέχρι πόσες μπορεί να είναι αυτές και υπάρχει κατώτερο ποσό προϋπολογισμού για την υποβολή της αίτησης ελέγχου?

Όπως αναφέρεται και στον οδηγό του προγράμματος σελ. 27 «Αιτήματα Ενδιάμεσης Επαλήθευσης – Πιστοποίησης είναι δυνατόν να υποβληθούν δύο φορές. Μία με την εκτέλεση του 40% και μία με την εκτέλεση του 80%,τουλάχιστον, του οικονομικού αντικειμένου.»

33. Μπορεί σε ένα οικόπεδο όπου υπάρχει ήδη ένα κτίριο για άλλη δραστηριότητα(χονδρικό εμπόριο αναψυκτικών 46.34.12.07) να γίνει ανέγερση κτιρίου για την υπό σύσταση;

Μπορεί. Ωστόσο, οι λειτουργίες οι οποίες θα λαμβάνουν χώρο στο ανεγερθέν κτίριο, θα πρέπει να αφορούν αποκλειστικά στον επιλέξιμο ΚΑΔ του προγράμματος (49.4).

34. Αν γίνει επέκταση ΚΑΔ για την παραπάνω επιχείρηση, δηλαδή αν υποβάλλει ως υπό σύσταση, τι θα γίνει με το φορτηγό που έχει ήδη και θα το μετατρέψει με βάση το πρόγραμμα των χερσαίων;

Τα φορτηγά που διαθέτουν οι επιχειρήσεις αυτού του είδους είναι Φ.Ι.Χ. άρα θα πρέπει να μετατραπούν σε Φ.Δ.Χ. για να μπορεί να χρησιμοποιήσει την δαπάνη «Μετασκευή – Διασκευή Φορτηγών Αυτοκινήτων» η εταιρία.

35. Σελ. 23/Οδηγός εφαρμογής- τι σημαίνει ότι θα παρακολουθείται με διακριτό τρόπο από το ΠΣΚΕ η δαπάνη 2 του ΓΑΚ;

Όλες οι δαπάνες παρακολουθούνται διακριτά, δηλαδή είναι σε ξεχωριστό πεδίο. Αυτό γίνεται για την καλύτερη παρακολούθηση το προγράμματος (στατιστικές αναφορές κ.τ.λ.) Ειδικά σε αυτό το πρόγραμμα η διακριτή παρακολούθηση δαπανών είναι απαραίτητη για έναν επιπλέον λόγο, γιατί έχουμε 2 καθεστώτα ενίσχυσης, και θα πρέπει να ξέρουμε ποια δαπάνη, εντάσσεται σε ποιο καθεστώς.

36. Μπορεί μια επιχείρηση να ιδρυθεί εκτός ΒΙΠΕ ή ΒΙΠΑ; Μπορεί να μετεγκατασταθεί εκτός ΒΙΠΕ ή ΒΙΠΑ; Μπορεί να νοικιάσει σε περιοχή ΒΙΠΕ ή ΒΙΠΑ; Η δαπάνη αγοράς οικοπέδου και ανέγερσης κτιρίων, αφορά και ΒΙΠΕ και εκτός ΒΙΠΕ;

Μια επιχείρηση μπορεί να ιδρυθεί εκτός ΒΙΠΕ ή ΒΙΟΠΑ. Οι δαπάνες μετεγκατάστασης εκτός ΒΙΠΕ ή ΒΙΟΠΑ δεν είναι επιλέξιμες για το πρόγραμμα. Οι δαπάνες ενοικίασης σε ΒΙΠΕ ή ΒΙΟΠΑ είναι επιλέξιμες για το πρόγραμμα μόνο για τις νεοσύστατες μικρές επιχειρήσεις στο πλαίσιο των λειτουργικών δαπανών οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίου του ΓΑΚ 800/2008 άρθρο 14 (βλ σελ οδηγού 19 και παραρτήματα οδηγού σελ.17) Η δαπάνη αγοράς οικοπέδου και και ανέγερσης κτιρίων, αφορά και ΒΙΠΕ και εκτός ΒΙΠΕ

37. Μεταφορική εταιρεία έχει οικοδομική άδεια με ημερομηνία έκδοσης εντός του 2011, μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να πραγματοποιήσει οικοδομικές εργασίες στα πλαίσια του προγράμματος; Σε ποιο όνομα θα πρέπει εκδοθεί η οικοδομική άδεια;

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών της κατηγορίας «Κτιριακών εργασιών», που υπάγονται στον Κανονισμό De minimis ορίζεται η ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος (σελ.21 του οδηγού εφαρμογής). Ως εκ τούτου οποιοδήποτε παραστατικό-παραδοτέο που σχετίζεται με την εν λόγω δαπάνη γίνεται επιλέξιμο βάσει της παραπάνω ημερομηνίας. Η οικοδομική άδεια μπορεί να έχει εκδοθεί είτε στο όνομα του κύριου του οικοπέδου είτε στο όνομα του μισθωτή.

38. Τι είναι η ρήτρα ευελιξίας που αναφέρονται για τις δαπάνες πρόσληψης (σελ.:23 οδηγού);

Η ρήτρα ευελιξίας αφορά τις δαπάνες πρόσληψης οι οποίες συνήθως υπάγονται στο ΕΚΤ και όχι στο ΕΤΠΑ. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν από το ΕΤΠΑ δαπάνες πρόσληψης ως ρήτρα ευελιξίας. Αυτές δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το 10% του άξονα στον οποίο εντάσσεται το πρόγραμμα, και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθούνται διακριτά, ώστε να αναφέρονται τα απαραίτητα στοιχεία στην Κοινότητα. Για τον επενδυτή δεν έχει καμία διαφορά στο τρόπο παρακολούθησης μίας οποιασδήποτε άλλης δαπάνης, πέραν της υποχρέωσής του να την καταχωρεί διακριτά στο ΠΣΚΕ, πράγμα το οποίο ισχύει για όλες τις δαπάνες.

39. Ποια είναι η ημερομηνία επιλεξιμότητας των δαπανών που υπάγονται στο κανονισμό de minimis;

Σύμφωνα με τον οδηγό (σελ.: 21) για τις δαπάνες οι οποίες υπάγονται στο κανονισμό de minimis, η ημερομηνία προκήρυξης του προγράμματος ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας, συνεπώς η 21/12/2011.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τον ΕΦΕΠΑΕ και τους εταίρους του στα τηλέφωνα 210-6985210 και το γραφείο πληροφόρησης της ΕΥΔ ΕΠΑΕ στο τηλ. 8011136300.

Παράλληλα, ενημερωτικές εκδηλώσεις για το πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών» πραγματοποιούνται ανά την Ελλάδα. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα εδώ.

 

Άρθρα της κατηγορίας ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ | Tags μεταφορές

Ίσως σας ενδιαφέρουν:

«Πράσινος» σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων→

Υπερκαλύφθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος εμπορευματικές οδικές μεταφορές→

Missing imageΕυνοϊκή χρηματοδότηση από το ΕΤΕΑΝ για μεταποίηση, εμπόριο, υπηρεσίες→

Missing imageΠαράταση έως 2/4/2012 στο πρόγραμμα εμπορευματικών οδικών μεταφορών→

EPIDOTISIMAG.GR

Η μοναδική πηγή ενημέρωσης για όλες τις κατηγορίες χρηματοδότησης από επιδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε. και του ελληνικού Δημοσίου και την επιχειρηματικότητα. Στο epidotisimag.gr θα βρείτε προγράμματα για επιχειρήσεις, εργασία, κατάρτιση, έρευνα, καθώς και πλήθος άλλων ευκαιριών για επιχορήγηση. Όλες οι πηγές επιδότησης σε ένα σημείο!

ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ

  • Δεν υπάρχουν
AEC v1.0.4

Προσφατα σχολια

  • γεωργια on Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.Καλησπερα σας.υπαρχει επιδοτηση γ να…
  • Μαχη on Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.Γεια σας,ηθελα να ρωτησω αν…
  • Vasiliki on Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.Καλησπερα τον Μαρτιο του 2015…
  • Manos on Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.Μόνο σε καινοτόμες επιχειρήσεις όπως…
  • Manos on Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.Τα Πιοντά θα δουλευθούν πολύ…

Who's Online

1 visitors online now
1 guests, 0 members
Footer logo
  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter

Η μοναδική πηγή ενημέρωσης για όλες τις κατηγορίες επιδοτήσεων

 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

 
  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter
 

©2013 ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και επιχειρηματικότητα online περιοδικό για επιδοτήσεις και επιχειρείν

Menu

  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ
  • EMAIL
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • SCOOP.IT
  • RSS
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ