Προϋπόθεση για τη συνέχιση της ομαλής ροής των χρηματοδοτικών κονδυλίων από Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο προς τον ΟΑΕΔ, για την υλοποίηση προγραμμάτων απασχόλησης και κατάρτισης, αποτελεί η αναδιοργάνωση του Οργανισμού.
Εάν δεν αναδιοργανωθεί σε άλλη, πιο αποτελεσματική βάση το σύστημα των δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης στη χώρα, θα τεθεί ζήτημα ακόμη και επιστροφής κονδυλίων. Το καμπανάκι από τις Βρυξέλλες δεν χτυπά για πρώτη φορά σε σχέση με προγράμματα απασχόλησης.
Στόχος της αναδιοργάνωσης είναι να γίνει ο ΟΑΕΔ φορέας συντονισμού όλων των οργανισμών που εμπλέκονται στην αγορά εργασίας (ιδιωτικές εταιρίες, δημοτικοί και τοπικοί φορείς, ΜΚΟ), και να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών από 1,5 εκατ. άνεργους συμπολίτες μας και επιπλέον στις αυξημένες αρμοδιότητες που αναθέτει στον ΟΑΕΔ η Κυβέρνηση.
Όπως αναφέρει στην Καθημερινή ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Θ. Αμπατζόγλου,
για τον επαναπροσδιορισμό του επιχειρησιακού μοντέλου του ΟΑΕΔ έχει δημιουργηθεί οργανωτικό σχήμα στο οποίο εκτός από τους εκπροσώπους της διοίκησης συμμετέχουν σύμβουλοι από την ομάδα δράσης του Ράιχεμπαχ, καθώς και εκπρόσωποι δημόσιων υπηρεσιών απασχόλησης από χώρες με ανεπτυγμένα και αποτελεσματικά συστήματα.
Κάθε 6 μήνες η επιτροπή αξιολογεί την πρόοδο με καθοριστικότερο σημείο τις συστημικές δράσεις που θα αναδείξουν τη σύμπραξη της δημόσιας υπηρεσίας με ιδιωτικούς φορείς, επιμελητήρια και άλλους οργανισμούς. Πρόκειται για δέσμευση την οποία το ίδιο το κράτος απέτρεπε όλα αυτά τα χρόνια, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο το περίκλειστο περιβάλλον μέσα στο οποίο μπορούν να αναζητήσουν οι άνεργοι ακόμη και ένα πρόγραμμα κατάρτισης.
[gn_pullquote align=”left”]Η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διεργασιών και συναλλαγών του ΟΑΕΔ είναι μία από τις 4 προτεραιότητες αναδιοργάνωσης για το 2014.[/gn_pullquote]Επίσης, εξίσου σημαντικό στη διαδικασία της αναδιοργάνωσης είναι να δημιουργηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ένα ψηφιακό τρίγωνο το οποίο θα συνδέει το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.Κάτι τέτοιο όχι μόνο αποδεσμεύει ανέργους και υπαλλήλους του ΟΑΕΔ από τη γραφειοκρατική διαδικασία ανανέωσης της κάρτας ανεργίας, αλλά θα παρέχει άμεσα πληροφορίες για το εάν υφίσταται δεύτερο εισόδημα, παροχή σύνταξης που καταβάλλεται στον ταυτοχρόνως επιδοτούμενο άνεργο, κενές θέσεις εργασίας.
Δύσκολα μπορεί κανείς να βρει μια πειστική απάντηση γιατί επί τόσα χρόνια αυτά τα τρία συστήματα δεν μπόρεσαν να συνεργαστούν σε ψηφιακή βάση. Κι ακόμη πιο δύσκολα μπορεί να επινοηθεί μια λογική εξήγηση στο γιατί σε μία χώρα όπου σπαταλώνται –ακόμη και σήμερα– χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ (μεγάλη παραμένει η δυνατότητα ανάθεσης μελετών από τους γενικούς γραμματείς και τους υπουργούς) δεν υφίσταται ένα σύστημα διάγνωσης αναγκών σε επαγγέλματα και ειδικότητες.
Μια απώλεια την οποία το υπουργείο Εργασίας φαίνεται διατεθειμένο να καλύψει σήμερα μέσω ειδικού ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνεται ηλεκτρονικά από τις επιχειρήσεις μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος «Εργάνη».
Η απλοποίηση και αυτοματοποίηση των διεργασιών και συναλλαγών του ΟΑΕΔ είναι μία από τις 4 προτεραιότητες αναδιοργάνωσης για το 2014. Στις άλλες τρεις περιλαμβάνονται οι συμπράξεις με τον δημόσιο και ιδιωτικό φορέα και ο επανασχεδιασμός του τρόπου με τον οποίο επανασχεδιάζονται τα αποκαλούμενα ενεργά μέτρα απασχόλησης.
Επίσης κατά προτεραιότητα πρέπει να αναβαθμιστεί ο συνεχής διάλογος με τους εργοδότες και η επανασύσταση των εργασιακών συμβούλων. Ο θεσμός σήμερα έχει κυριολεκτικά διαλυθεί, καθώς όλοι ανεξαιρέτως οι υπάλληλοι ασχολούνται με διεκπεραίωση είτε των προγραμμάτων είτε των συναλλαγών με τους ασφαλισμένους.
Εάν δεν αναβαθμιστεί το προσωπικό δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί ο ΟΑΕΔ στο μεγαλεπήβολο έργο προσέλκυσης επιχειρήσεων και 25.000 μαθητών κατ’ έτος στις σχολές Μαθητείας.
Υπό τη σημερινή οργάνωση και λειτουργία ο ΟΑΕΔ δεν έχει αναπτύξει σε ικανοποιητικό βαθμό τους μηχανισμούς και τις δομές ώστε να καλύψει τις ευθύνες που προκύπτουν από τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας
αναφέρει ο διοικητής του.
Πηγή: Καθημερινή