Browse: Home / 2014 / Ιανουάριος / Θέμης Σαρανταένας: Θέλω να ξαναδώ την ελπίδα στα μάτια των επιχειρηματιών

Menu

Skip to content
  • ΑΡΧΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ
  • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ – ΧΡΗΣΙΜΑ
  • ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ +Eπιχειρηματικότητα online περιοδικόLogo

epidotisimag.gr: Η μοναδική πηγή ενημέρωσης για όλες τις κατηγορίες επιδοτήσεων και την επιχειρηματικότητα

  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter

Menu

Skip to content
  • ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΕΡΓΑΣΙΑ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ
  • ΕΡΕΥΝΑ & ΣΠΟΥΔΕΣ
  • ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΕΝΕΡΓΑ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ
    • ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    • ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
    • ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
    • VENTURE CAPITAL
    • ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ
    • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ
    • ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
    • NEWSLETTER

Θέμης Σαρανταένας: Θέλω να ξαναδώ την ελπίδα στα μάτια των επιχειρηματιών

Από editor1 στις 12/01/2014 στην κατηγορία ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ | 968 Views

Themis SarantaenasΟ Θέμης Σαρανταένας είναι Σύμβουλος Μάρκετινγκ με εξειδίκευση στις Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2011 δημιούργησε την εταιρία Marketing Consultant, μια από τις πρώτες εταιρίες στην κατηγορία της.

Η στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει κάθε μικρή επιχείρηση να αναπτυχθεί και να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της.

Σε μια εποχή που η οικονομική συγκυρία επηρεάζει την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων, σε βαθμό που να προκαλεί αβεβαιότητα για τη συνέχιση της λειτουργίας τους, η ανάγκη για έξυπνες λύσεις που θα εμπλέξουν τους πελάτες – καταναλωτές περισσότερο με την επιχείρηση είναι όσο ποτέ επιτακτική.

Ο Θέμης Σαρανταένας παρουσιάζει την επιχειρηματική του πορεία, το όραμά του για το μέλλον και συμβουλές για νέους επιχειρηματίες μέσα από τις απαντήσεις του σε 11 ερωτήσεις του περιοδικού ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ.

1. Για να σας γνωρίσει το κοινό μας καλύτερα, πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και για την επιχείρησή σας.

Ειδικεύομαι στο marketing των μικρών/μεσαίων επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών σε Ελλάδα και Κύπρο.

Επέλεξα συνειδητά να εξειδικευτώ σε αυτό το κομμάτι της αγοράς (niche) γιατί πιστεύω ότι στην περίοδο της ύφεσης αυτό το κομμάτι της αγοράς έχει μεγαλύτερη ανάγκη από business γνώσεις για να διατηρήσει τον τζίρο του και, γιατί όχι, να αναπτυχθεί. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί κυρίως μέσα από κερδοφόρες ενέργειες μάρκετινγκ.

2. Πώς σας δημιουργήθηκε η ιδέα και πoια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσετε;

Έχω εμπειρία στο marketing και στην επικοινωνία πάνω από 12 χρόνια.

Το να συμβουλεύεις αυτό το κομμάτι της αγοράς δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί μια ειδική μεθοδολογία την οποία γνώρισα, εκπαιδεύτηκα και αγάπησα στην L’ Oreal, όταν για μερικά χρόνια ήμουν υπεύθυνος ενός τμήματος που ουσιαστικά έκανε partner development.

Έτσι δημιουργήθηκε το όραμα να ασχοληθώ με πολλούς και διαφορετικούς κλάδους (και όχι μόνο με τα καλλυντικά) συμβουλευτικά – πάντα όμως στο marketing. Αυτή η ενασχόληση με πολλούς κλάδους με βοηθάει στο να βλέπω και να δοκιμάζω επιτυχημένες στρατηγικές από τον έναν κλάδο στον άλλον.

3. Πολλοί θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους δουλειά, αντιμετωπίζουν όμως διάφορους φόβους και δυσκολίες. Ας πάμε στην περίοδο πριν κάνετε τα πρώτα επιχειρηματικά σας βήματα. Τι ήταν αυτό που σας εμπόδιζε να προχωρήσετε στο νέο εγχείρημα;

Η αλήθεια είναι πως δεν με εμπόδισε κάτι.

Αν υπάρχει η ιδέα, αν υπάρχει ένα μικρό κεφάλαιο (γιατί ναι, χρειάζεται κεφάλαιο – αν δεν ρίξεις καύσιμο δεν απογειώνεται το αεροπλάνο), η όρεξη και το κατάλληλο μάρκετινγκ, όλα μπορούν να γίνουν και όλα μπορούν να πετύχουν.

Το μόνο που με δυσκόλεψε -γιατί από μισθωτός έγινα ελεύθερος επαγγελματίας και προσγειώθηκα απότομα- ήταν η γραφειοκρατία που αντιμετώπισα, αντιμετωπίζω και δυστυχώς θα αντιμετωπίζω για πάντα.

4. Έχετε να μας διηγηθείτε κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό που τελικά αποδείχθηκε καθοριστικό για την επιτυχή πορεία της επιχείρησής σας;

Το ότι συμβουλεύτηκα πολλούς ανθρώπους για όλα. Την ιδέα, την εφαρμογή, τα οικονομικά. Ρώτησα, έψαξα, έμαθα.

Δεν τα ξέρουμε όλα. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε και να κάνουμε ενεργητική ακοή. Υπάρχουν ειδικοί σε κάθε τομέα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τους αξιοποιήσουμε χωρίς ντροπές ή εγωισμούς.

5. Η καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα εύκολη. Ποια ήταν η πιο δύσκολη συγκυρία που αντιμετωπίσατε και τι κάνατε για να την ξεπεράσετε;

Η ρευστότητα. Καθώς, το να απασχολείς προσωπικό σήμερα, με μισθό που κινητοποιεί τον συνεργάτη, και να διατηρείς γραφεία σε 2 χώρες δημιουργεί ένα κύκλο εξόδων που είναι υψηλός. Ως εκ τούτου χρειάζεται προσεκτικός χειρισμός στα έξοδα και στα έσοδα για να μην βγεις εκτός.

6. Έχετε αποκτήσει πολύ σημαντική εμπειρία ως επιχειρηματίας. Αν ξεκινούσατε πάλι, τι θα κάνατε διαφορετικά;

Ξέρετε, χωρίς να θέλω να φανώ υπερόπτης, είμαι απόλυτα ικανοποιημένος με ό,τι έχω καταφέρει μέχρι τώρα: με τα λάθη και με τις επιτυχίες.

Κάθε λάθος είναι ένα μάθημα, κάθε επιτυχία είναι μια μικρή νίκη.

Δεν μετανιώνω για καμία μου επιλογή. Αν γύριζα το χρόνο πίσω θα έκανα ακριβώς τα ίδια!

7. Τι συμβουλεύετε έναν επίδοξο επιχειρηματία, ο οποίος έχει την ιδέα και δεν ξέρει πώς να ξεκινήσει;

Κατηγορηματικά:

  • Να βρει κεφάλαιο (οικογένεια, επενδυτή, ΕΣΠΑ, συνέταιρο κ.λπ.) και να έχει budget για το marketing της ιδέας του. Μαγικές λύσεις και συνταγές δεν υπάρχουν.
  • Να μη χάσει το όνειρό του, όσο και αν δυσκολευτεί.

8. Μπορείτε να μας πείτε από ένα έως τρία στοιχεία της προσωπικότητας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επιχειρηματία;

  • Διορατικότητα. Πρέπει να βλέπεις τι θα συμβεί πριν συμβεί.
  • Ενεργητική ακοή. Αν ακούμε πραγματικά και διαβάζουμε πίσω από τις λέξεις καταλαβαίνουμε πολλά.
  • Να θέτει τα όρια του. Ένας άνθρωπος / επιχειρηματίας που θέτει όρια κερδίζει σε κύρος και σεβασμό, απαραίτητα χαρακτηριστικά για να κερδίζεις στις διαπραγματεύσεις.

9. Πέρα από τη χειρόγραφη ατζέντα, που οι περισσότεροι ακόμη έχουμε, πείτε μας ποιο είναι το βασικό εργαλείο, software, hardware ή app, που χρησιμοποιείτε καθημερινά για να κάνετε τη δουλειά σας πιο εύκολη;

Το iPhone για μένα είναι εργαλείο δουλειάς.

Με τους συνεργάτες μου επικοινωνούμε εργασιακά με το Evernote για tasks κ.λπ., με το calendar της apple έχουμε κοινό ημερολόγιο, το mobile banking και φυσικά η καινοτόμα (για τα ελληνικά δεδομένα) εφαρμογή μας Marketing Consultant για iPhone και Android: ένα συμβουλευτικό εργαλείο για τον σύγχρονο επιχειρηματία & ελεύθερο επαγγελματία.

10. Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο (ή blog) επιχειρηματικότητας ή προσωπικής βελτίωσης;

The Four Agreements του Don Miguel Ruiz, χωρίς να ασπάζομαι τις απόψεις του συγγραφέα περί Σαμανισμού.

11. Ποιο είναι το όραμα σας για το μέλλον της επιχείρησής σας; 

Να συνεχίσει να είναι πηγή εισοδήματος για μένα και να μπορέσω να κάνω περισσότερους επιχειρηματίες μικρών / μεσαίων επιχειρήσεων να αναπτυχθούν και να δουν με θετική ματιά την ύφεση.

Θέλω να δω ξανά στα μάτια τους την ελπίδα για ένα καλύτερο επιχειρηματικό μέλλον.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για τον Θέμη Σαρανταένα και την επιχείρησή του στο www.marketingconsultant.gr.

Άρθρα της κατηγορίας ΩΡΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ | Tags startup, επιχειρηματικότητα, μάρκετινγκ, ΜΜΕ, συνεντεύξεις, χρηματοδότηση

Ίσως σας ενδιαφέρουν:

Προγράμματα ΕΣΠΑ 2014-2020Το ΕΣΠΑ 2014-2020 στις προτεραιότητες του ΥπΟικ.→

Παράταση του Leader Φωκίδας μέχρι 20 Μαΐου→

Νέα χρηματοδότηση αγροτικών συνεταιρισμών, ομάδων και συλλόγων→

Επιχειρηματικός επιταχυντής για startups και εταιρίες→

Footer logo
  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter

Η μοναδική πηγή ενημέρωσης για όλες τις κατηγορίες επιδοτήσεων

 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

 
  • Facebook
  • Google Plus
  • RSS Feed
  • Tumblr
  • Twitter
 

©2013 ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και επιχειρηματικότητα online περιοδικό για επιδοτήσεις και επιχειρείν

Menu

  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ
  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ
  • EMAIL
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • SCOOP.IT
  • RSS
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ